Adopt-verkkokaupan toimitusehdot
Toimituskulut
Toimitus Postin kautta
Suomeen toimitettavat tilaukset toimittaa Posti.
Tilaukset toimitetaan yleensä kirjeenä (normaali- ja maksikirje), mutta suuremmat tilaukset toimitetaan postipakettina. Postipaketti toimitetaan lähimpään postitoimipaikkaan. Maksikirje ja normaali kirje toimitetaan perille tilaajan osoitteeseen, mikäli lähetys mahtuu postilaatikkoon tai sen voi muuten luovuttaa vastaanottajalle tai jättää vastaanottajan osoitteeseen suojatusti. Jos lähetystä ei voida jättää, niin siitä jätetään saapumisilmoitus jolloin lähetys on noudettavissa lähimmästä postitoimipaikasta. Lähetys palautuu lähettäjälle, mikäli sitä ei noudeta Postista kahden viikon kuluessa sen saapumisesta postitoimipaikkaan.
Toimitusaika
Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika kahdesta neljään (2-4) työpäivää maksun saamisesta. Tavallisesti tilaus lähetetään samana tai viimeistään seuraavana arkipäivänä kun maksusuoritus tai tosite maksusuorituksesta on saatu.
Tuotteen saatavuus näkyy kunkin tuotteen omalla tuotekortilla. Mikäli tuotetta ei ole varastossa, ilmoitetaan tämäkin tuotekortilla.
Palautukset
Yksityisasiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä pois lukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Tämä tarkoittaa sitä, että tuotepakkaus on ehjä ja tuotteessa ei ole käytön jälkiä. HUOM! Asiakaspalautustapauksissa ottakaa etukäteen yhteys asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@adopt.fi), josta annetaan tarkemmat ohjeet palauttamiseen.
Noutamatta jätetyistä postipaketeista perimme Postin hinnaston mukaisen maksun.
Maksu palautetaan yleensä parin päivän sisällä tuotepalautuksen vastaanottamisesta, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Palautukset maksatetaan samalla maksutavalla, jota tilaaja käytti tilatessaan.
Yritysten ja yhteisöjen palautusoikeus on rajoitetumpi. Yrityksen palautusmahdollisuudesta tulee sopia etukäteen asiakaspalvelun kanssa. Mahdollisen palautuksen yhteydessä yrityksiltä peritään postikulut.
Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
Paketti voi vaurioitua kuljetuksen aikana. Siksi on hyvä pakettia vastaanotettaessa tarkistaa sen kunto. Mikäli paketti tai tilatut tuotteet ovat vaurioituneet kuljetuksessa, tulee asiasta heti tehdä vahinkoilmoitus verkkokaupan asiakaspalveluun. Tämän jälkeen voidaan sopia korvaavan tuotteen toimittamisesta.
Maksaminen
Adopt-verkkokauppa käyttää Maksukaistapalvelua (PaybyWay Oy), johon kelpaavat suomalaiset verkkopankkimaksut sekä luottolaskut (Everyday.fi, Jousto).